mandag den 6. juni 2011

Pause..............

Dejligt vejr - det var lige hvad vi havde i den lange weekend. SKØNT!
Huset bære også præ af at 5 mennesker er gået ud og ind - fundet noget og lagt noget.
Jeg tror jeg vil kalde på oprydnings- og rengøringsdamen ☺ Jeg skal dog råbe højt, for jeg tror hun har fået garn mellem fingerne ♥
Jeg har fået startet på min nye trøje, som strikkes i Drops Alpaca, opskrift .
Alpacaen er dejlig blød at strikke i. Den er skøn at have i hånden.
Jeg er kommet til ryggens første læg og den bliver strikket i Cotton Viscose.
 
Mere Alpaca -  jeg har også fået gang i et slumretæppe. Jeg har strikket et lille tæppe bare til benene, nu vil jeg prøve at hækle et større tæppe. For et par uger siden købte jeg ti forskellige farver alpaca-garn og de skal blive til et skønt zigzag tæppe.
Jeg er spændt på hvornår det er færdig - men men jeg har ikke travlt. Dette projekt skal være et gå til og fra. 

Jeg har fået en del oplysninger om blæksprutter (fra drengene) siden jeg hæklede en 6 armet blæksprutte med to fangarme.
"mor, der findes ikke 6 armet blæksprutter"
"mor, det er kun 10 armet blæksprutter, som har fangarme"

Nu har jeg googlet 6 armet blæksprutte - de findes, dog næsten lige fundet, se her.
og det med fangarme set godt nok ud som om det er hos de 10 armede.
Derfor denne nye blæksprutte, til yngste ♥

1 kommentar:

  1. Det var dog en herlig model du der har fundet. Alpaga, ja det er "creme de la creme"-garnet. Blaeksprutter har jeg ingen forstand paa, jeg synes bare de smager rigtigt godt hehe, men din ser da fin ud.

    SvarSlet